Mijn naam is Joyce Fehling.
Mijn praktijk heeft ACT-Barendrecht. ACT staat voor Acceptatie en Commitment Therapie, ACT is ontwikkeld door onder andere Steven Hayes, Kelly Wilson en Kirk Strosahl.
ACT is ook een Engels woord voor DOEN en dit is precies waar ik voor sta. Ik ben een vrouw geboren in Rotterdam. Mijn Rotterdamse mentaliteit is met de paplepel ingegoten, “niet lullen maar poetsen”. Doen wat er nodig is om een kind tot ontwikkeling te kunnen laten komen, niet in hokjes denken en buiten de gebaande paden durven te wandelen. En soms is het ook heel goed weten en aanvoelen wat je juist niet moet doen om een jongere de ruimte te geven om te groeien.
Mijn leven heeft aardig wat hobbels gekend. Ik heb het geluk gehad dat ik een stevige basis van thuis heb mee gekregen om met deze hobbels om te kunnen gaan. Tijdens deze uitdagingen heb ik het voorrecht gehad veel wijze mooie mensen te mogen ontmoeten op mijn pad. Deze mensen hebben mij geïnspireerd om mijzelf te ontwikkelen en opleidingen te volgen om ook voor andere mensen die steun te kunnen geven als het leven even tegenzit. Ik hoop om mijn wijze lessen door te mogen geven, en met jou een stukje mee te wandelen op je pad, totdat je weer je eigen weg weet te gaan.
Mijn werkervaring heb ik opgedaan in het onderwijs als leerkracht, als levensloopbegegeider bij een expertisecentrum voor autisme, bij dagbestedingen voor “hoogbegaafde thuiszitters “ en als leerkracht in een fulltime hoogbegaafdenklas. Vanuit deze rollen maar ook als moeder heb ik ervaring dat het soms een zoektocht kan zijn om passend onderwijs te krijgen of te organiseren. Vanuit meerdere hoeken zoek ik graag mee met alle betrokken partijen naar een werkbare oplossing.
Ik heb veel vrije tijd geïnvesteerd in maatschappelijke initiatieven als MamaVita, WMO adviesraad en medezeggenschapsraad. Ik heb hiermee mijn blik kunnen verruimen om het gesprek aan te kunnen gaan met respect en ruimte voor alle partijen.
Ik ben sinds 2021 onderdeel van de trainersgroep ACT4KIDS. Ik ben opgeleid door Monique Samsen. Van haar heb ik geleerd om mijn hart te leren volgen en hoe ik kinderen en de mensen om hun heen ook deze vaardigheden te leren. Acceptatie en commitment therapie heeft een grote plek in mijn leven gekregen. Niet je gedachte te leren veranderen maar je anders te leren verhouden tot je gevoelens en gedachtes maakt mij zo enthousiast over deze methodiek. Het geeft kinderen en hun omgeving ruimte om te mogen zijn wie ze zijn en geeft kinderen ouders en leerkrachten de ruimte om samen te werken aan een passende werkbare situatie.
Vanuit dit gedachtegoed geef ik vorm aan mijn begeleiding in mijn praktijk aan huis en als ambulant begeleider aan huis en op school.
In samenwerking met collega`s, kinderen, ouders en andere professionals werk ik naar een meer passende situatie, leer ik met de jongeren te accepteren wat ze niet kunnen veranderen en ik leg de focus op het vergroten van die dingen die voor de kinderen, jongeren en ouders belangrijk zijn en waar de talenten liggen. Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Autralian Labradoodle, Soof, die opgeleid is tot praktijkhond en met wie ik met veel plezier mag samenwerken.